Kis nyaralós beszámoló Dél-Portugáliáról

Dél Portugáliára mint úti célra azért esett a választásunk mert láttam egy videót az egyik kedvenc YouTuberemtől, Mimi Ikonn-tól. Csodálatos partok hatalmas sárga sziklákkal, homokos tengerparttal. Az árak viszonylag kedvezőek. Budapestről 3 óra alatt elérhető Lisszabon. Autót pedig kb. 150 EUR-ért tudsz bérelni 9 napra, ami lehetővé teszi, hogy bejárd az egész déli partot.

Lisszabon

Mi két napot voltunk Lisszabonban a Casa Oliver Boutique Hotelben. Az egyetlen dolog amit megbántunk a nyaralásunkkal kapcsolatban, hogy a Lisszabonban töltött időre is béreltünk autót. A városban szűk, meredek utcák vannak , kevés parkolási lehetőséggel. A mélygarázsért pedig két napra kb. 70 eurót fizettünk. A tömegközlekedés amúgy is jó és egyszerű, a város nem túl nagy, könnyen bejárható, és szinte mindenki beszél angolul. (Ami , ha angolul beszélsz nagyban megkönnyíti a helyzetedet 🙂 ).

Belém negyed képekben

Megnéztük a Belém negyedet. A Belém torony jellegzetessége, hogy apály idején megközelíthető száraz lábbal.  A megnéztük a hódítók emlékművét és fagyiztunk egy jót a part menti fagyizóban. Sajnos a Jeromosok kolostorába nem jutottunk be, mert limitálva volt a napi látogatók száma. Így akinek ez fontos, annak javaslom, hogy korán érkezzen.

A következő nap megnéztük a Szent György várat, ahová mindenképpen valamilyen járművel javasolt felmenni, mivel egy igen magas dombon helyezkedik el. Szerintem kihagyhatatlan, a kilátás igazán páratlan onnan.

Lisszabon látkép

Lisszabon egyik látványossága a Santa Justa lift mely a Baixa negyedből a magasabban fekvő Carmo térre vezet. Szinte mindig hosszú rá a várakozás, igen népszerű a turisták körében.

Az egész települést be lehet járni villamossal. A közben néhol látni az óceánt, ami igazán különleges élmény. Albufeira felé az autópályára pedig Európa leghosszabb hídján, a Vasco da Gama-n át lehet eljutni.

Albufeirába kb 2 órán keresztül tart az út autópályán. Meglepően kevés autópálya pihenő és benzinkút van az útvonalon, így érdemes még Lisszabonban tankolni.

Albufeira

Az Albufeira életérzés

Albufeirában A négy csillagos Hotel Mariturban szálltunk meg, ami csak felnőttek számára foglalható. Azért foglaltuk mert van belső medencéje is. De mivel nyáron nem fűtik, a jakuzzi is túl hideg volt és a vízsugár pedig gyenge úgyhogy csak egyszer használtuk. A kertben van 2 kültéri medence árnyékos helyet többnyire találni. A reggelivel és a tisztasággal meg voltunk elégedve, és ingyenes parkoló is van. A vacsora közben a mi ízlésünknek túl sok volt a hegedűszó, és mindig ugyan azokat a dalokat játszották. 🙂 De igazán jól éreztük magunkat, közel van a part és gyönyörű a mediterrán táj. Ha autóval vagy, nem okoz gondot az Aldiban és a Lidlben bevásárolni. Az árak viszonylag kedvezőek. Piac csak időszakonként van és ugyan olyan mint a magyar zsibvásár, nagyjából mindent lehet kapni. Egyedül a szerintem spanyol eredetű churros fánkért és friss gyümölcsért/zöldségért érdemes kilátogatni.

Albufeira strandok

Két éttermet ajánlanék kifejezetten. Az egyik a Margem Sul étterem a hotelünktől csak pár percre volt gyalog. A másik pedig a Praia Grande étterem, ami közvetlenül a part mellet helyezkedik el. A kilátás igazán gyönyörű, hűs szellő fúj. A tulajdonos mindig jelen van. A fogások finomak.

Tekintve, hogy a férjem nem tud úszni, a parton csak háromszor voltunk. A legjobbnak a hírnevéhez méltóan Praia da Marinha bizonyult. Enyhén lejt a part, jórészt homokos, gyönyörű sziklákkal, ami szép árnyékot is ad, ez a fehér bőrűeknek mindenképpen előny. Marinha egyike Európa 10 legszebb és a világ 100 legszebb strandjának.

A Sao Rafael strand igazán szép, viszont a part gyorsan mélyül. Amikor ott voltunk, nagyon erős volt a hullámzás. Csak kifejezetten jó úszóknak ajánlom, bár számunkra igazán élvezetes. 🙂

Elsősorban kisgyermekeseknek ajánlanám a Praia dos Arrifes-t, itt ugyanis a sziklák lecsökkentik a hullámzás erejét. A víz sekély, azonban nagy része kövekkel borított. Gyerekeknek ideális, a felnőtteknek viszont ajánlatos ráfeküdni a vízre és átúszni a zátony felett, hogy igazán élvezhető legyen.

Hazafelé benéztünk Estorilba a Formula 1 pályára, ahol férjem nagy örömére épp edzés folyt.

Összességben megállapítjuk, hogy szívesen visszamennénk a későbbiekben. Bőven maradt még felfedezni való Portugáliában és Lisszabon környékén is. 🙂